Mentaliti Manusia Akhir Zaman👑

Allahumma Solli A'la Sayyidina Muhammad💖
..
Subhanallah...Alhamdulillah ...Allahuakhbar.🌟.rasanya dah lama tak update blog kan?hahahahhahha😹 walaupun tak lar banyak mana yang membaca tapi Alhamdulillah🌟 moga apa yang kita dapat sentiasa bermanfaat untuk kita semua.Terima kasih bagi semua yang sudi membaca di blog saya yer🙋...ini bukan soal populariti...tapi saja nak share apa yang saya rasa saya patut share.🔥
..
First of all,macam biasa lar..apa yang bakal saya kongsikan ini tak de langsung niat🙅 nak menyakitkan hati🙅 mana mana pihak atau nak menyentuh sensitiviti mana mana pihak...ataupun nak mengeji atau menghina atau apa apa ja larh yang seangkatan dengannya...segala yang saya share untuk saya ..untuk awak..untuk dia dan untuk semua💫
..
Ha!!!hari ni 9 Mei..tarikh untuk mengundi bagi tahun 2018...ehhh tak ...saya bukan nak bincang soal PRU 2018....tapi ada sikit lar eh...jangan marah marah ya🙅saya mana cukup umur lagi😇tapi Alhamdulillah saya umumkan hal ni🌍
..
Sekali lagi saya cakap..perkara ni memang tak de langsung niat nak sebelah mana mana pihak🙅perkara yang bakal saya kongsikan ni hanyalah pendapat saya dan pendapat dari salah seorang kawan saya yang mana saya sangat menghormati beliau⛅...And mostly semua yang bakal saya share ni dari dia...90 peratus dari dia...dan saya hanya tambah 10 peratus sahaja😀
..
Baiklah,untuk memudahkan lagi kisah kali ni..saya akan gelarkan kawan saya ni YSH tau😹[aku tk tau dah nak gelar apa]Yang Saya Hormati✨
..
Beliau kongsikan something dengan saya ..yang mana saya rasa sangat bermanfaat untuk saya kongsikan dengan semua sebab mentaliti kebanyakan MARHAEN sekarang singkat,saya cakap MARHAEN jadi termasuk saya🙀.Kita lebih banyak menggunakan MULUT daripada kita menggunakan TINDAKAN..sering menghukum dan menilai sesuatu tanpa usul periksa ataupun tanpa bukti😒sehinggakan perkara yang kita tak nak berlaku...akan berlaku⚡.Contoh apa yang akan berlaku adalah BERGADUH sana sini..😞.pukul hang aku sana sini.😥.sampaikan kita tak sedar kita pukul saudara kita..kita bahan sebangsa kita dannn dari situ SILATURRAHIM kita putus😭😭
..
Alright,YSH ni salah seorang kawan saya yang mana jiwa dia ada politik ..jiwa dia ada ciri kepimpinan dan kalau bagi pandangan saya,bila kita tengok YSH ni dengan mata kasar kita akan cakap mungkin akan cakap "budak ni biasa ja"😏....hahahahhahaha salah🙅!!!korang kena tengok dia dengan mata hati😹sebab susah nak predict macam mana 😂orangnya⚡
..
Saya rasa saya kena share apa yang dia kongsikan dengan saya sebab saya suka bila orang open minded  berhujah...YSH ni sejenis yang open minded so saya pun tak tahu dia pihak mana..😂
..
Dia cakap dia sedih ...sedih dengan sikap anak muda sekarang...sedih dengan sikap peminat politik sekarang...😖saya kalau bab politk ni 50 50 ..tak minat sangat ..tapi tak pa...dah orang nak curah ilmu kita ambik lar🌟Bila dia berhujah dekat saya ...saya boleh terima ..fikiran saya mula terbuka..sebab apa???sebabnya dia berhujah dengan ada nilai agama dalam hujahan dia and yang paling penting positif💫
..
Kebanyakan MARHAEN sekrang , bila bercakap asyik nak menang jer👏🤓 ..asyik nak dia jer yang betul👏....hahahahahhaah bila pikir balik..lawak tau tak😂....itu sebabnya kita SELALU MUNDUR...diri kita MUNDUR ..mata kasar kata ..dah hebat dah maju😲 tapi CUBA CELIK MATA HATI ,CELIK MINDA ...kita MUNDUR😖.......mana NILAI ISLAM mana NILAI AKIDAH dalam diri KITA....KITA🙇
..
Yang masih tak cukup umur macam saya tu...ya tak salah kau nak berpolitik ..kau nak share something ..hak kau..hak masing masing TETAPI jangan lar sampai kau memfitnah...kau menghina..kau mengeji😡disebabkan PERBEZAAN IDEOLOGI hubungan kita renggang..hubungan SILATURRAHIM antara kaum..antara agama putus..Kita BERPECAH😖...WAJARKAH?....bila tanya wajarkah..semua orang boleh jawab..TAK WAJAR LAR BERPECAH ...tetapi banyak dimulut ...tiada tindakan...KITA 👿
..
🌟Tidak Allah jadikan sesuatu perkara itu sia sia🌟
..
Ini soal hidup kita🌍...mentaliti kita...saya tak sembang politkk sepenuhnya tapi saya sembang soal SIKAP🌼 ...SIKAP yang kita boleh nmpak pada semua bila bercakap pasai politik dan tak kesahlar...sembang pasai politik ka apa ka ...SIKAP tu kena ada🔥
..
YSH
🌟Aku kasihan lihat MEREKA yang dikatakan tidak memenuhi kehendak rakyat,walhal kita sendiri yang tk pernah bersyukur🌟
..
Sekarang ni salah sapa ...parti???Pemimpin???Atau DIRI KITA SENDIRI?
..
Tepuk dada kita kuat kuat..dan kita tanya iman kita⚡
..
Allah SWT berfirman:

وَاِذْ تَاَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ  لَاَزِيْدَنَّـكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ اِنَّ عَذَابِيْ لَشَدِيْدٌ
wa iz ta`azzana robbukum la`in syakartum la`aziidannakum wa la`ing kafartum inna 'azaabii lasyadiid

"Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras."
🌟Surah Ibrahim ,Ayat 7🌟
..
Renung renungkanlh ayat suci Allah itu👑
..
Kecewa😖sedih😭sayu😔semuanya bercampur baur bila kita renungkan balik diri KITA ..umat AKHIR ZAMAN ⚡...jangan disebabkan MENTALITI kita yang KOTOR dan KOLOT...hubungan sesama kita terjejas
..
👑Satu peluru mungkin boleh menembusi satu JIWA tetapi satu patah perkataan boleh menembusi Beribu malah JUTAAN minda👑SYED QUTHB🌟
..
Orang akan sentiasa nampak SATU kesalahan yang kita buat🌚TETAPI mereka sebenarnya tak nampak SEJUTA kebaikan yang dah kita lakukan👕....itu ujian...ujian untuk manusia ⚡
..
ALLAHYARHAM TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ seorang tokoh ulama yang sangt disegani kerana ilmunya...boleh duduk bersembang hal politik dengan cara yang baik untuk membantu negara🌟👑
..
DATO SERI NAJIB ....bnyak membantu negara...sukar untuk jadi pemimpin...kalau kita di tempt beliau...mungkin kita tak mampu nak laksanakn tugas tu sebaik mungkin⚡
..
TUN DR.MAHATHIR....pendidikan yang beliau pertahankan untuk orang melayu...bantuan ketenteraan yang diberikn untuk tentera ISLAM di BOSNIA🔥
..
Ada...ada ka.kita tahu semua benda ni..ada banyak lagi benda yang kita tak tahu...TAPI kita kalut ..kita tuduh..kita menghina..kita mencaci kita berlagak ...angkuh...sombong...mcm kita cakap tu semua dah betul...😖
..
Dalam diri setiap manusia...tiada istilah SEMPURNA....SEMUNYA ADA KURANG ADA LEBIHNYA ....saya salute pada semua yang boleh menjaga adab dan ada sikap dalam berpolitik ..ada sikap dalam bersuara apa apa sahaja....saya pun..bawah umur...so tak nak lar sembang politik banyak sangat....dan saya hormat semua PEMIMPIN saya 👑nanti nak cari diorang kat MAHSYAR ingat senang ka..susah..😭
..
Mengeji ..menghina tak akan membwa apa apa manfaat kepada mana mana pihak ...so kita sebagai MARHAEN....DOA ...DOA tu yang penting...macam mana sekalipun...itu pilihan Allah🌟dan macam mana sekalipun ini NEGARA KITA...negara yang kita sayangi💝💖..
..
Siapa pon bakal pemimpin kita....kita doakan yang terbaik...ALLAH'S PLAN ARE WAY BETTER THAN OUR BEST THOUGHTS...remember that...👑🌟..
..
Ubah mentaliti kita...berfikir sejenak...
⚡aku ada bakti ka untuk negara⚡....kita ada jawapN dalam diri sendiri...SEMUA PEMIMPIN NEGARA...ADA BAKTINYA...TAPI KITA???ada????jawab dalam hati and then simpan....😔
..
Selagi nyawa belum bercerai dri badan...akn terus aku brjuang..demi tanah air trcinta..biarpun perbezaan ideologi yg mnjadi pengantara..tidak akn ku biarkan ini..memutuskan cinta dan hubungan persaudaraan kita..akn terus ku berjuang demi mu Malaysia.💞
..
Tu ja rasanya...hak masing masing...ini hak kami...hanya memberi pandangan ..itu sahaja ...saya minta maaf kalau saya ada mngguris hati mana mana pihak dalam tidak sengaja💫
..
And kepada YSH...TAHNIAH awak memang hebat🌟...yer..termasuk lar dalam golongan idola saya👏Moga awak akan sentiasa diberkati Allah 👑dan sentiasa dirahmatiNya serta dilindungiNya walau dimana sahaja awak berada...semoga akan terus berjaya di masa hadapan💫proud of you👏
..
Sapa sapa nak share lagi dengan saya..boleh pm...dan sapa sapa tak suka dengan penulisan saya kali ni..boleh pm jugak...saya tak kesah..hak masing2 [01119613266]👑🌟...tapi saya harap ....perkara ni bermanfaat🌟
..
Once again Syukran Jazilan YSH dan 90peratus penulisn kali ni dari beliau...saya hanya 10 peratus...tu pun..mungkin tak sampai.💫
..
Selamat mengundi👑
..
Assalamualaikum🔥Selamat pagi😹4 12 pagi🌟

Comments

Popular Posts